ΑΛΛΑΓΕΣ
ΠΟΥ ΕΠΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ Τ.Α. ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ
Ν.4093/2012
«Έγκριση
Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 - Επείγοντα Μέτρα
Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής
Στρατηγικής 2013-2016»
(ΦΕΚ
222 Α΄)
ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ:
ΘΕΣΜΙΚΑ
Ι .
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ – ΘΕΜΑΤΑ ΧΟΡΗΓΙΑΣ ΑΙΡΕΤΩΝ
(ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
Β)
1. Με
τις διατάξεις της παρ. 1.α της υποπαραγράφου Β 1 προβλέπεται περικοπή χορηγίας
σε περίπτωση ταυτόχρονης καταβολής αποδοχών από το Δημόσιο και μη αναγνώριση ως συντάξιμου του χρόνου
απασχόλησης σε θέσεις του δημόσιου τομέα. Ειδικότερα προβλέπεται ότι οι
διατάξεις των άρθρων 1 του ν. 91/1943 (Α` 129) και της παρ. 19 του άρθρου 4 του
ν. 3513/2006 (Α` 265) (καθιέρωση δικαιώματος χορηγίας για αιρετούς Τ.Α.), παύουν
να ισχύουν για όσους από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα αποκτούν για πρώτη
φορά την ιδιότητα του Δημάρχου, από την επομένη της ημερομηνίας έναρξης ισχύος
του παρόντος νόμου. Τα πρόσωπα αυτά ασφαλίζονται για κύρια σύνταξη, πρόσθετη
ασφάλιση και υγειονομική περίθαλψη, στους φορείς που ασφαλίζονταν πριν την
εκλογή τους στα αξιώματα αυτά και ο χρόνος της θητείας τους λογίζεται ως χρόνος
ασφάλισης στους φορείς αυτούς. Σε περίπτωση που δεν υφίσταται προγενέστερη κατά
τα ανωτέρω ασφάλιση, για τα εν λόγω πρόσωπα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των
παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 2 του ν. 3865/2010 (Α` 120) (υποχρεωτική
ασφάλιση σε ΙΚΑ ΕΤΑΜ).
Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές, όπως αυτές
καθορίζονται από τη νομοθεσία του κάθε φορέα, βαρύνουν του μεν ασφαλισμένου
τους ίδιους, του δε εργοδότη τη Βουλή ή το Δήμο, κατά περίπτωση, παρακρατούνται
από τη βουλευτική αποζημίωση ή την αντιμισθία και αποδίδονται ανά μήνα στους
οικείους φορείς.
Όσα από τα ανωτέρω πρόσωπα πριν την εκλογή τους
υπάγονταν στο ασφαλιστικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου, οι ασφαλιστικές
εισφορές υπολογίζονται επί των συντάξιμων αποδοχών της οργανικής τους θέσης,
όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά.
………………………………………………………………………………………………………………
2. Με το άρθρο πρώτο υποπαρ. Β.1β του ανωτέρω
νόμου προβλέπεται: «β. Οι διατάξεις της παρ.14 του άρθ.8 του
ν.2592/98[1]
αντικαθίστανται ως εξής:
«14. Οι συντάξεις των συνταξιούχων του Δημοσίου,
γενικά, συμπεριλαμβανομένων όσων
λαμβάνουν βουλευτική σύνταξη ή χορηγία, οι οποίοι υπηρετούν ή προσλαμβάνονται
σε θέσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην παρ. 6 του
άρθρου 1 του ν. 1256/1982 (Α’65) και λαμβάνουν σύνταξη ή χορηγία, κατά
περίπτωση και αποδοχές συγχρόνως, καταβάλλονται μειωμένες κατά 70% με
εξαίρεση τις συντάξεις που καταβάλλονται με βάση τις διατάξεις των νόμων
1897/1990 (Α’ 120) και 1977/1991 (Α’ 185), τις εξ ιδίου δικαιώματος πολεμικές
συντάξεις που καταβάλλονται με βάση τις διατάξεις του Κώδικα Πολεμικών
Συντάξεων, καθώς και τις εξ ιδίου δικαιώματος συντάξεις παθόντων στην υπηρεσία
και εξαιτίας αυτής.
Οι διοριζόμενοι σε θέσεις προέδρων ή μελών
Διοικητικών Συμβουλίων, φορέων του δημοσίου τομέα, οι οποίοι λαμβάνουν σύνταξη
από το Δημόσιο ή από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα κύριας ασφάλισης μπορούν,
αντί της υπαγωγής τους στις ρυθμίσεις του προηγούμενου εδαφίου, να επιλέξουν με
υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 που απευθύνουν τόσο προς την υπηρεσία τους,
όσο και προς τον οικείο ασφαλιστικό φορέα, την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις της
παρ. 9 του άρθρου 6 του ν. 2469/1997 (Α’ 38).»
Δηλαδή σε
περίπτωση λήψης χορηγίας και αποδοχών από οργανική θέση στον δημόσιο τομέα
περικόπτεται η χορηγία κατά 70%.
………………………………………………………………………………………………………………..
3.
Επίσης, με το άρθρο πρώτο υποπαρ. Β.1γ του νόμου, οι διατάξεις της προηγούμενης
περίπτωσης έχουν εφαρμογή και για όσους λαμβάνουν ταυτόχρονα με τη σύνταξη ή τη
χορηγία, κατά περίπτωση, βουλευτική αποζημίωση ή αντιμισθία ως αιρετά όργανα
των ο.τ.α. α΄ και β΄ βαθμού.
Δηλαδή σε
περίπτωση ταυτόχρονης καταβολής χορηγίας ή σύνταξης και αντιμισθίας από θέση
αιρετού οτα α και β βαθμού, περικόπτεται η χορηγία κατά 70%
……………………………………………………………………………………………………………..
4. Επίσης,
σύμφωνα με το άρθρο πρώτο υποπαρ.Β.1δ, στο τέλος του πρώτου εδαφίου της
παρ. 1 του άρθ.58 του Ν.169/2007[2],
προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οι ανωτέρω διατάξεις έχουν εφαρμογή και: α. για
όσους λαμβάνουν, εξ’ ιδίου δικαιώματος ή κατά μεταβίβαση, βουλευτική σύνταξη ή
χορηγία αιρετού οργάνου των ο.τ.α. α’ και β΄ βαθμού καθώς και β. για όσους
λαμβάνουν σύνταξη από το Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένης και της βουλευτικής ή
χορηγία και συγχρόνως βουλευτική αποζημίωση ή αντιμισθία, ως αιρετά όργανα των
ο.τ.α. α’ και β’ βαθμού, κατά περίπτωση
5. Μη υπολογισμός χρόνου ασφάλισης για
θεμελίωση ή προσαύξηση χορηγίας.
Με τις διατάξεις της περ. ε΄ ορίζεται ότι: «ε.
Χρόνος ασφάλισης σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα, καθώς και στο Δημόσιο δεν
μπορεί να χρησιμεύσει για τη θεμελίωση ή την προσαύξηση βουλευτικής σύνταξης ή
σύνταξης αιρετού οργάνου των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. Συνεπώς οι διατάξεις περί
διαδοχικής ασφάλισης δεν έχουν εφαρμογή για τα πρόσωπα που κατέχουν τη
βουλευτική ιδιότητα καθώς και τα αιρετά όργανα των ο.τ.α. α΄ και β΄ βαθμού που
συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο με μια από τις ιδιότητες αυτές. Δηλαδή δεν
μπορεί να υπολογισθεί χρόνος ασφάλισης σε οποιονδήποτε φορέα είτε για τη
θεμελίωση είτε για την προσαύξηση βουλευτικής σύνταξης ή σύνταξης αιρετού α΄
και β΄ βαθμού.
………………………………………………………………………………………………………………………
6. Περικοπή σύνταξης σε
περίπτωση ταυτόχρονης καταβολής αντιμισθίας. Με τις διατάξεις της υποπαρ.
Β. 1ζ΄προβλέπεται ότι «οι διατάξεις της παρ.3 του άρθ.14 του ν.3865/2010 από 1.1.2011
έχουν εφαρμογή για τα πρόσωπα της παρ.1 του άρθ.93 του ν.3852/10, με
εξαίρεση τους δημάρχους, καθώς και για τα πρόσωπα του άρθρου 182 του
ίδιου ως άνω νόμου, τα οποία λαμβάνουν αντιμισθία. Αφορά δηλαδή τα αιρετά
όργανα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Τ.Α. – εκτός από τους δημάρχους – που
λαμβάνουν την ειδική άδεια για την άσκηση των καθηκόντων τους. Σύμφωνα με την
διάταξη αυτή οι συντάξεις των συνταξιούχων του Δημοσίου που εκλέγονται σε
θέσεις αιρετών οργάνων των ο.τ.α. α΄ και β΄ βαθμού, με εξαίρεση τους
δηµάρχους και λαµβάνουν αντιµισθία, καταβάλλονται µειωµένες κατά 70%.
Δηλαδή
για αντιδημάρχους και λοιπά αιρετά όργανα (πλην δημάρχων) που λαμβάνουν
αντιμισθία, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3852/10, οι οποίοι λαμβάνουν και
σύνταξη από το δημόσιο, περικόπτεται η σύνταξή τους κατά 70%.
………………………………………………………………………………………………………………………..
Με τις διατάξεις της υποπαρ.Β.1θ΄ προβλέπεται ότι: «θ. Οι καταβαλλόμενες κατά την 1.1.2013 και
εφεξής κανονιζόμενες συντάξεις των βουλευτών και των αιρετών οργάνων των Ο.Τ.Α.
α΄ και β΄ βαθμού που λαμβάνουν και δεύτερη κύρια σύνταξη από οποιοδήποτε φορέα
κοινωνικής ασφάλισης ή το Δημόσιο, μειώνονται κατά 20%. Το ποσοστό της μείωσης
ορίζεται σε 30% εάν τα ανωτέρω πρόσωπα λαμβάνουν και τρίτη σύνταξη
συμπεριλαμβανομένης και της βουλευτικής ή της χορηγίας. Η κατά τα ανωτέρω
μείωση γίνεται επί του ακαθαρίστου ποσού της μηνιαίας βασικής σύνταξης, όπως
αυτό ισχύει κατά την 31.12.2012, προ της παρακράτησης της εισφοράς αλληλεγγύης
συνταξιούχων και της επιπλέον εισφοράς της παρ. 14 του άρθρου 2 του ν.
4002/2011 (Α΄180), καθώς και των μειώσεων που επιβλήθηκαν με τις διατάξεις της
παρ. 10 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011 (Α΄226), του άρθρου 1 του ν. 4051/2012
(Α΄ 40) και της υποπαραγράφου της παρ. 3 του άρθρου αυτού, για τον υπολογισμό
των οποίων, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, η βουλευτική σύνταξη ή χορηγία
λαμβάνεται υπόψη μειωμένη κατά 20% ή 30%, κατά περίπτωση.» οι συντάξεις των
βουλευτών και των αιρετών οργάνων των ο.τ.α. α΄ και β΄ βαθµού σε περίπτωση που
λαµβάνουν και δεύτερη σύνταξη από οποιοδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης ή το
Δηµόσιο, µειώνονται κατά 20%. Σε περίπτωση που τα ανωτέρω πρόσωπα λαµβάνουν και
τρίτη σύνταξη συµπεριλαµβανοµένης και της βουλευτικής ή της χορηγίας, το
ανωτέρω ποσοστό διαµορφώνεται στο 30%.
………………………………………………………………………………………………………………………….
8. Αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης αιρετών.
Με τις διατάξεις της υποπαρ. Β. 1 ι΄ «Η εξ ιδίου δικαιώματος σύνταξη για όσα από
τα πρόσωπα της προηγούμενης περίπτωσης θα θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα
από την 1.1.2013 και μετά, καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του 67ου έτους
της ηλικίας τους, με εξαίρεση όσα από αυτά είναι ανίκανα για κάθε βιοποριστικό
επάγγελμα κατά ποσοστό 67% και άνω.»
Δηλαδή για
τους βουλευτές και τα αιρετά όργανα των ο.τ.α. α΄ και β΄ βαθµού που θεµελιώνουν
συνταξιοδοτικό δικαίωµα (συµπλήρωση 4 ή 8 ετών κατά περίπτωση) από 1.1.2013
και µετά, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησής τους αυξάνεται από το 65ο έτος στο
67ο.
…………………………………………………………………………
ΠΡΟΣΟΧΗ! Με
την παρ.2 της ΠΝΠ (ΦΕΚ Α’ 229/19.11.12) τροποποιούνται οι διατάξεις της υποπαρ.
Β 3 του νόμου έτσι ώστε αν το συνολικό ποσό των συντάξεων, συμπεριλαμβανομένων
και των επικουρικών καθώς και των μερισμάτων, υπερβαίνει τα 2.000,00€ και μέχρι
3.000,00€ να μειώνεται το ανωτέρω συνολικό ποσό κατά 15%, ενώ εάν το ποσό αυτό
υπερβαίνει τα 3.000,00 € να μειώνεται το συνολικό ποσό των συντάξεων κατά 20% .
……………………………………………………………………
ΙΙ. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ
ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ & ΑΙΡΕΤΩΝ:
(ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Γ)
1. Αντιμισθία
Δημάρχων:
Σύμφωνα με την υποπαρ. Γ. 1.6α του νόμου, ο βασικός μισθός του Γενικού
Γραμματέα Υπουργείου και του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της
παραγράφου 1Α της απόφασης α2/57332/0022/27.7.2012 του Αναπληρωτή Υπουργού
Οικονομικών, διαμορφώνεται, από 1.1.2013, στο ποσό των τριών χιλιάδων
τετρακοσίων πενήντα ευρώ (3.450 €) + 1.000€ (Επίδομα θέσης ευθύνης) +
300€ (έξοδα παράστασης) = 4.750€.
Δεδομένου
ότι η αντιμισθία των δημάρχων υπολογίζονται αναλόγως του ύψους του
μισθού Γενικού Γραμματέα Υπουργείου (άρθρ.92 παρ.2 Ν.3852/10), η αντιμισθία των
δημάρχων, διαμορφώνεται πλέον ως εξής:[3]
Αντιμισθία
Δημάρχων από 1-1-2013
|
||||
Πληθυσμός
Δήμου
|
Αριθμός
Δήμων
|
Μεικτό
ποσό
|
Κρατήσεις
22,2% + Φόρος 20%
|
Μηνιαίο
ποσό
|
> = 100.000
|
12
|
4.197,60
|
1.771,39
|
2.426,21
|
> = 20.000 και < = 100.000
|
160
|
3.358,08
|
1.417,11
|
1.940,97
|
< = 20.000
|
153
|
2.518,56
|
1.062,83
|
1.455,73
|
Σημειώνεται
ότι η ανωτέρω μείωση στην αντιμισθία των δημάρχων επιφέρει αντίστοιχη μείωση στην αντιμισθία των αντιδημάρχων, αφού,
σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθ. 92 του Ν.3852/10, όπως έχει
τροποποιηθεί (Ν.4051/12 ΦΕΚ Α΄40/29.2.12) και ισχύει, οι αντιδήμαρχοι λαμβάνουν
το 50% της αντιμισθίας που αναλογεί στον δήμαρχο.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 7309/11.2.2011 (ΦΕΚ Β 375/11)
οι αποδοχές των γενικών γραμματέων των Δήμων, καθορίζονται σε
ποσοστό 65% επί της αντιμισθίας του οικείου δημάρχου.
Συγχρόνως προβλέπεται ότι οι μηνιαίες αποδοχές αυτών
δεν μπορεί να είναι κατώτερες των
αντίστοιχων αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, όπως αυτές
καθορίζονται κάθε φορά.
Συνεπώς, σύμφωνα με το Ν.4093/12, οι αποδοχές των
Γενικών Γραμματέων από 1.1.2013, πρέπει να διαμορφωθούν αναλόγως σε ποσοστό 65%
επί των ανωτέρω προβλεπομένων αποδοχών των δημάρχων με minimum το ποσό
των 2.100 €, στις περιπτώσεις που είναι κατώτερες από τις αποδοχές των υπαλλήλων
ειδικών θέσεων Α’ βαθμού (οι οποίες ανέρχονται, από 1.1.2013 στο ποσό των 2.100 €).
Πέραν των ανωτέρω αποδοχών, καταβάλλεται και η
οικογενειακή παροχή, σύμφωνα με το άρθ.17 του Ν.4024/11 και από 01.01.2013, δεν
τους καταβάλλονται επίδομα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας, αφού καταργούνται
για όλους τους υπαλλήλους, σύμφωνα με την υποπαρ. Γ 1 .1 του νόμου.
………………………………………………………………………………………………………..
3. Μείωση από 1.1.2013 κατά 50%.αντιμισθίας
Προέδρων δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων, με την υποπαρ.Γ 1.3 του νόμου.
Επισημαίνεται ότι η µείωση αυτή επεκτείνεται αυτόματα και στην αντιµισθία των συµπαραστατών
του δηµότη και της επιχείρησης
και των περιφερειακών συµπαραστατών του πολίτη και της επιχείρησης (άρθ.77 παρ.
6 ν.3852/10) καθώς και στα ανώτατα όρια των αμοιβών των προέδρων και των μελών
των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών επιχειρήσεων, που εξαρτώνται από την
αντιμισθία του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου (ΥΠΕΣ 61995/13.11.2007).
Μετά και την μείωση αυτή (50%) οι μικτές αποδοχές των
Προέδρων των Δημοτικών Συμβουλίων διαμορφώνονται πλέον ως εξής:
-
σε δήμους άνω των 100.000 κατοίκων 900,00 ευρώ
-
σε δήμους από 20.000 έως των 100.000 κατοίκους 720,00 ευρώ
…………………………………………………………………………………………………………………………
4. Κατάργηση, με την υποπαρ.Γ 1.4 του νόμου, της αποζημίωσης μελών δημοτικού
συμβουλίου και λοιπών επιτροπών για τη συµµετοχή τους σε συνεδριάσεις των
δηµοτικών συµβουλίων, των οικονοµικών επιτροπών των δήµων, των επιτροπών
ποιότητας ζωής των δήµων και των λοιπών επιτροπών των Δηµοτικών Συµβουλίων καθώς
και των διοικητικών επιτροπών του άρθρου 164 του ν.3852/2010 (Α’ 87).
Με την υποπαρ. Γ. 1 .5 προβλέπεται ότι: «Από 1.1.2013,
οι αποδοχές, οι αποζημιώσεις, τα έξοδα παράστασης και οι πάσης φύσεως αμοιβές
των Διοικητών, Υποδιοικητών, των Προέδρων, Αντιπροέδρων, Διευθυνόντων
Συμβούλων, καθώς και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου των Ιδρυμάτων και των
Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Δήμων και των Περιφερειών, καθώς και των
Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου αυτών, συμπεριλαμβανομένων των Συνδέσμων των
Ο.Τ.Α., αλλά και των ανωνύμων εταιρειών, στις οποίες οι Οργανισμοί Τοπικής
Αυτοδιοίκησης κατέχουν ποσοστό πάνω από το 50% του μετοχικού κεφαλαίου,
μειώνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%).»
……………………………………………………………………………………………………………..
6. Μείωση Αμοιβών Ειδικών
Συνεργατών, ειδικών και επιστημονικών συνεργατών, με την υποπαρ. Γ 1.6 του νόμου, με την οποία προβλέπεται ότι ο
βασικός μισθός του Ειδικού Γραμματέα Υπουργείου διαμορφώνεται, από 1.1.2013, από
3.200 ευρώ σε 3.000 €.
Επομένως, ο βασικός μισθός των ειδικών συμβούλων,
ειδικών συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών των Δήμων, που συνδέεται με τον
ανωτέρω μισθό, διαμορφώνεται από 1.1.2013, αναλόγως πληθυσμού δήμου, από 1.260 € έως 1.470
€ για τους ειδικούς συμβούλους, από 1.155 έως 1.365 € για τους
επιστημονικούς συνεργάτες και από 1.120 έως 1.260 € για τους ειδικούς
συνεργάτες.
Συνεχίζουν να καταβάλλονται, πλέον του ανωτέρω
βασικού μισθού, η οικογενειακή παροχή του άρθ.17 του Ν.4024/11 και η πάγια
μηνιαία αποζημίωση χωρίς ωράριο εργασίας, ύψους 100,00 €
Ισχύει και για τις κατηγορίες αυτές το άρθρο πρώτο
υποπαρ. Γ1.1, περί κατάργησης από 01.01.2013 των επιδομάτων Χριστουγέννων,
Πάσχα και αδείας.
7. Κατάργηση, με το άρθρο πρώτο υποπαρ. Γ 1.1 του νόμου, επιδομάτων Χριστουγέννων,
Πάσχα, άδειας για όλους τους λειτουργούς και υπαλλήλους του
Δημοσίου, των ΝΠΔΔ, και των ΟΤΑ καθώς και για όλους τους υπαλλήλους και τους
μισθωτούς των ΝΠΙΔ. Ειδικότερα η διάταξη προβλέπει: «Τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας, που προβλέπονται
από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη, ή ρήτρα ή όρο συλλογικής σύμβασης
εργασίας, διαιτητική απόφαση ή με ατομική σύμβαση εργασίας ή συμφωνία, για
λειτουργούς, υπαλλήλους και μισθωτούς του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., και Ο.Τ.Α., καθώς και για τα μόνιμα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και
αντίστοιχους της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος,
καταργούνται από 1.1.2013.»
Σημειώνεται ότι η διάταξη αφορά όλους τους
υπαλλήλους (μόνιμους, ιδιωτικού δικαίου) Δήμων και νομικών τους προσώπων
δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου.
……………………………………………………………………………………………………………………
8. Αναστέλλονται με το άρθρο
πρώτο υποπαρ. Γ 1.2 του νόμου, από 1.1.2013 έως τέλος του 2016, οι προβλέψεις της παρ.2 του άρθρου 29 του
Ν.4024/2011 (η υπερβάλλουσα μείωση κατά ποσοστό άνω του 25% των αποδοχών
που ελάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ισχύος του
ν.4024/11) καθώς και του άρθ. 19 του
ίδιου νόμου (περί χορήγησης Κινήτρων Επίτευξης Στόχων και Δηµοσιονοµικών
Στόχων) στους υπαλλήλους του Δηµοσίου,
των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ.
Με την υποπαρ. Γ 1.11 προβλέπεται ότι: «Από 1.1.2013 καταργείται η προβλεπόμενη από
τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 58 του ν. 3528/2007 (Α’ 26) προσαύξηση αποδοχών σε όσους χορηγείται
άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης στο εσωτερικό. Στους υπαλλήλους που χορηγείται
άδεια για μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακή εκπαίδευση στο εξωτερικό, για τον
υπολογισμό της προσαύξησης λαμβάνεται υπόψη μόνο ο βασικός μισθός.»
…………………………………………………………………………………………………………………
10. Κατάργηση
από 1.1.2013, με την υποπαρ. Γ 1.9,
του χρονοεπιδόματος των έμμισθων δικηγόρων, που προβλέπεται από την ΚΥΑ
2/17132/0022/28.2.2012 (ΦΕΚ Β΄ 498).
11. Πλήρης
εφαρμογή, από 1.1.2013, του ν.4024/2011 περί ενιαίου μισθολογίου και
βαθμολογικού καθεστώτος, σε όλους τους φορείς του άρθ.31 του νόμου αυτού, δηλαδή
των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), που ανήκουν στο
Κράτος ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ.Α., κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή
δημόσιου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της
πλειοψηφίας της Διοίκησής τους, συμπεριλαμβανομένων των Γενικών και Τοπικών
Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, ή επιχορηγούνται τακτικά, σύμφωνα με τις
κείμενες διατάξεις, από πόρους των ως άνω φορέων κατά 50% τουλάχιστον του
ετήσιου προϋπολογισμού τους, καθώς και των λοιπών δημόσιων επιχειρήσεων,
οργανισμών και ανωνύμων εταιρειών, που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των
διατάξεων του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005 (Α’ 314), όπως έχουν τροποποιηθεί
με τις διατάξεις της παρ. 1 α του άρθρου 1 του ν. 3899/2010 (Α’ 212).
Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων της παρούσας
περίπτωσης, για τους ανωτέρω παύουν να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 31 του
ν. 4024/2011, εκτός από αυτές της παραγράφου 2.
……………………………………………………………………
ΜΕΙΩΣΗ
ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ
ΣΤΟΥΣ Ο.Τ.Α.
(ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
ΣΤ.1)
1. Από 1.1.2013 οι θέσεις ειδικών συνεργατών,
επιστημονικών συνεργατών, ειδικών συμβούλων στους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ Βαθμού επανακαθορίζονται ως εξής:
Σε Δήμους:
- με αριθμό αντιδημάρχων έως δύο (2)
συνίσταται μια (1) θέση,
- με αριθμό αντιδημάρχων έως τέσσερεις συνιστώνται δύο (2) θέσεις,
- με αριθμό αντιδημάρχων έως πέντε (5) συνιστώνται
τρείς (3) θέσεις,
- με αριθμό αντιδημάρχων έως έξι (6) συνιστώνται
τέσσερεις (4) θέσεις,
- με αριθμό αντιδημάρχων έως (8) συνιστώνται πέντε
(5) θέσεις,
- με αριθμό αντιδημάρχων έως εννέα (9) συνιστώνται
έξι (6) θέσεις,
- με αριθμό αντιδημάρχων έως δώδεκα (12) συνιστώνται
επτά (7) θέσεις
- ενώ με αριθμό αντιδημάρχων από (13) και άνω
συνιστώνται οκτώ (8) θέσεις.
Εξαιρούνται οι Δήμοι που με βάση την τελευταία
απογραφή του 2011 έχουν νόμιμο πληθυσμό άνω των 150.000 κατοίκων οι οποίοι και διατηρούν τον ίδιο αριθμό θέσεων
ειδικών συνεργατών, επιστημονικών συνεργατών και ειδικών συμβούλων που
προβλέπεται στο άρθρο 163 του ν. 3584/2007 (Α΄ 143).
Καταργούνται οι θέσεις μετακλητών ιδιαιτέρων γραμματέων Δημάρχων που έχουν συσταθεί με
τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των Δήμων.
Από 1.1.2013 κάθε διάταξη που προβλέπει διαφορετικό
αριθμό θέσεων ειδικών συνεργατών, ειδικών συμβούλων, ειδικών επιστημόνων και
δημοσιογράφων στους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ Βαθμού καταργείται και τυχόν πλεονάζουσες
συμβάσεις εργασίες που προβλέπονται από τις διατάξεις αυτές και δεν
περιλαμβάνονται στις θέσεις της
παραγράφου 1 του παρόντος λύονται αυτοδικαίως και
αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο.
Για τα λοιπά θέματα που αφορούν το καθεστώς, τη
διαδικασία σύναψης και λύσης των συμβάσεων αυτών, τα καθήκοντα και τα προσόντα
των ειδικών συνεργατών, ειδικών συμβούλων, ειδικών επιστημόνων συνεχίζουν να ισχύουν
οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
2. Οι
προσλήψεις και οι διορισμοί του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση
εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ, όλων των
κλάδων και ειδικοτήτων, των ΟΤΑ A΄ και B΄ βαθμού και των Ν.Π.Ι.Δ. αυτών
αναστέλλονται έως την 31. 12.2016.
………………………………………………………………………………………………………………….
3. Για τις προσλήψεις και τους διορισμούς του
μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου
αορίστου χρόνου των κατηγοριών ΠΕ και
ΤΕ, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των Ν.Π.Ι.Δ.
αυτών εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 3833/2010, όπως ισχύει.
……………………………………………………………………………………………………………..
4.
Εξαιρούνται οι προσλήψεις και οι διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους, οι οποίοι δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των
προσλήψεων του άρθρου 11 του ν. 3833/2010.
[1]14. Οι αναπροσαρμοζόμενες, οι ανακαθοριζόμενες και οι εφεξής κανονιζόμενες συντάξεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν.2512/1997 και του παρόντος νόμου, καθώς και οι συντάξεις των συνταξιούχων του δημόσιου τομέα, όπως αυτός έχει οριοθετηθεί με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982 (ΦΕΚ 65 Α`) που χορηγούνται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, για όσους συνταξιούχους υπηρετούν ή προσλαμβάνονται σε θέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 58 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων και λαμβάνουν σύνταξη και αποδοχές συγχρόνως, καταβάλλονται μειωμένες κατά 70% με εξαίρεση τις συντάξεις που καταβάλλονται με βάση τις διατάξεις των νόμων 1897/1990 (ΦΕΚ 120 Α`) και 1977/1991 (ΦΕΚ 185 Α`), τις εξ ιδίου δικαιώματος Πολεμικές συντάξεις που καταβάλλονται με βάση τις διατάξεις του Κώδικα Πολεμικών Συντάξεων, καθώς και τις εξ ιδίου δικαιώματος συντάξεις παθόντων στην υπηρεσία και εξαιτίας αυτής. Οι διοριζόμενοι σε θέσεις προέδρων ή μελών Διοικητικών Συμβουλίων ή εξωτερικών συμβούλων φορέων του δημοσίου τομέα, οι οποίοι λαμβάνουν σύνταξη από το Δημόσιο ή από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα κύριας ασφάλισης μπορούν, αντί της υπαγωγής τους στις ρυθμίσεις του προηγούμενου εδαφίου, να επιλέξουν με δήλωση του ν. 1599/1986 που απευθύνουν τόσο προς την υπηρεσία τους, όσο και προς τον οικείο ασφαλιστικό φορέα, την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 6 του ν. 2469/1997 (ΦΕΚ 38 Α`).
Οι διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων της παρούσας παραγράφου για μεν τους συνταξιούχους του Δημοσίου που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου ισχύουν από 1ης Αυγούστου 1997 για δε τους συνταξιούχους των ασφαλιστικών οργανισμών κύριας ασφάλισης που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ισχύουν από την πρώτη, του επόμενου της έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου μήνα. Στους συνταξιούχους του Δημοσίου γενικά που κατέχουν και θέση στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετήθηκε με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982, οι οποίοι λαμβάνουν σύνταξη και αποδοχές συγχρόνως, δεν καταβάλλονται με την σύνταξή τους η Α.Τ.Α. και οι ποσοστιαίες αυξήσεις που δόθηκαν μετά την κατάργησή της μη συμπεριλαμβανομένων σε αυτές και των διορθωτικών ποσών, μετά την έναρξη πληρωμής τους από τις θέσεις που κατέχουν με τα νέα μισθολόγια που ισχύουν για τους υπαλλήλους και λειτουργούς του Δημοσίου από 1ης Ιανουαρίου 1997 και μετά κατά κατηγορία.
[2]Συρροή σύνταξης και μισθού ή συντάξεων: 1. Ο χρόνος υπηρεσίας των συνταξιούχων του δημοσίου γενικά που υπηρετούν ή προσλαμβάνονται σε θέσεις του δημόσιου τομέα, που ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 1 του Ν.1256/1982 και λαμβάνουν σύνταξη και αποδοχές συγχρόνως, δεν αναγνωρίζεται ως συντάξιμος ούτε από το δημόσιο ούτε και από άλλους ασφαλιστικούς φορείς
[3]
Στοιχεία από Δ/ντή Τεκμηρίωσης,
Πληροφορικής & Ανάπτυξης Φορέων Τ.Α. της
ΚΕΔΕ κ. Γ. Κουγιανό
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου