Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΝΟΣ ΣΚΟΤΙΝΙΩΤΗΣ: ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΙΣΩ




Η αντίδραση πρέπει να είναι σθεναρή, ενωτική και με ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα
   Σε δήλωσή του για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης επισημαίνει τα ακόλουθα:
"Με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, το οποίο συμπυκνώνεται σε ένα και μόνο άρθρο, κατεδαφίζονται θεμελιώδη κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα και αμφισβητούνται όλες οι σταθερές της ζωής των πολιτών. Η οικονομική και κοινωνική κρίση εξελίσσεται πλέον σε ανθρωπιστική κρίση, τη μεγαλύτερη που γνώρισε η χώρα μας τη μεταπολεμική περίοδο. Η Δημοτική Αρχή Βόλου ενώνει τη φωνή της με τους συμπολίτες μας και δηλώνει την αλληλεγγύη και τη στήριξή της στον αγώνα τους ενάντια στο νέο οδυνηρό πακέτο μέτρων, που οδηγεί σε νέες θυσίες χωρίς να διαφαίνεται αντίβαρο ελπίδας.
Το πολυνομοσχέδιο σηματοδοτεί, ταυτόχρονα, τη δραματική απαξίωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και, ουσιαστικά, την ακύρωσή της. Είχαμε εγκαίρως υπογραμμίσει ότι, από ένα σημείο και μετά, το οικονομικό πρόβλημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εξελίχθηκε σε πολιτικό πρόβλημα. Ότι η καταιγίδα των μέτρων που οδηγεί τους Δήμους σε οικονομική κατάρρευση υπηρετούσε τη συνειδητή επιλογή για συνεχή περιθωριοποίηση του θεσμού στο συνολικό σύστημα διακυβέρνησης της χώρας. Με το πολυνομοσχέδιο εκλείπουν και τα προσχήματα.
Ειδικότερα:

Με απίστευτη ευρηματικότητα, ο μηχανισμός κατάλυσης κάθε ίχνους αυτοτέλειας των ΟΤΑ, βαφτίζεται, κατ' ευφημισμόν, "Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας ΟΤΑ". Θυμίζει το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας… Με πρόσχημα, λοιπόν, τον αυστηρό έλεγχο της τήρησης των προϋπολογισμών των ΟΤΑ, παραβιάζεται κατάφωρα τόσο το Σύνταγμα όσο και οι νόμοι που διέπουν το αυτοδιοίκητο του θεσμού και την οικονομική λειτουργία των ΟΤΑ. Ταυτόχρονα, γίνεται σαφές πως αυτό που επιδιώκεται από τις σχετικές διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, είναι να περιοριστεί η δραστηριότητα των Δήμων στη μισθοδοσία του προσωπικού και μόνο (όσου απομείνει μετά τις διαθεσιμότητες) και στην αύξηση των ιδίων εσόδων από φόρους και τέλη. Επιχειρείται, με άλλα λόγια, καίριο πλήγμα στις κοινωνικές δομές των Δήμων, σε μια εποχή όπου η ανεργία θερίζει και τα θύματα της κρίσης πολλαπλασιάζονται, αλλά και στην καθημερινότητα των πολιτών. Υπάρχει, ωστόσο, και ένα μείζον ηθικό-πολιτικό ζήτημα: ποιοι, αλήθεια, είναι αυτοί που εμφανίζονται ως εγγυητές της πιστής τήρησης των προϋπολογισμών των ΟΤΑ; Μήπως θα ήταν πιο φρόνιμο, πριν ελέγξουν τους ΟΤΑ, να δώσουν εξηγήσεις για την εκτροπή του κρατικού προϋπολογισμού κάθε χρόνο; Άλλωστε, όπως το έχουμε ξαναπεί, αν όλοι οι φορείς του Δημοσίου είχαν συμβάλει όσο και οι Δήμοι στη δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας, θα υπήρχε ήδη σημαντικό πρωτογενές πλεόνασμα.
Το πολυνομοσχέδιο, όμως, δεν μένει μόνο σ' αυτά, ούτε εξαντλείται στις νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις και στην αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης. Η πρόβλεψη για ετήσια διαθεσιμότητα, η οποία μάλιστα εφαρμόζεται οριζόντια, χωρίς κανένα κριτήριο αξιολόγησης, αποτελεί ουσιαστικά τον προθάλαμο της απόλυσης χιλιάδων υπαλλήλων των Δήμων και του Δημοσίου. Και αυτό δεν αφορά μόνο, όπως σκοπίμως αφήνεται να εννοηθεί, επίορκους υπαλλήλους. Ούτε αφορά μόνο εργαζομένους με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, για συγκεκριμένες ειδικότητες των οποίων, μάλιστα, τα πράγματα είναι απολύτως ξεκάθαρα και τα κοινωνικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν, τεράστια. Αφορά και μονίμους υπαλλήλους των οποίων οι θέσεις εργασίας θα καταργηθούν, χωρίς μάλιστα να διευκρινίζεται ούτε για ποιες ειδικότητες και κλάδους πρόκειται, ούτε και ποιος θα αποφασίσει την κατάργησή τους. Και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό. Αν, σε όλα αυτά, συνυπολογίσουμε ότι με το πολυνομοσχέδιο απαγορεύονται "δια ροπάλου", μέχρι 31.12.2016, οι προσλήψεις μονίμου και αορίστου χρόνου προσωπικού δευτεροβάθμιας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης και ότι προβλέπεται νέα σοβαρή μείωση του αριθμού των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, προκύπτει αβίαστα ότι αυτό που μεθοδεύεται, είναι η εκχώρηση σε ιδιώτες μάχιμων υπηρεσιών των Δήμων, όπως η καθαριότητα.
Η επιλογή της πλήρους απαξίωσης της Αυτοδιοίκησης φαίνεται, όμως, και από την κατάργηση της πενιχρής αποζημίωσης που λαμβάνουν οι Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των οργάνων. Τα περί εξοικονόμησης πόρων αποτελούν πρόσχημα, αφού η εξοικονόμηση για το λόγο αυτό (περιλαμβανομένων και των περικοπών στις αντιμισθίες των αιρετών και από τον περιορισμό των μετακλητών υπαλλήλων) δεν θα υπερβεί συνολικά τα 5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Θεωρούμε, ωστόσο, άστοχη και ακατανόητη την αντιπρόταση της ΚΕΔΕ και της Ένωσης Περιφερειών για αφαίρεση του ισόποσου από τους ήδη δραματικά μειωμένους ΚΑΠ εκάστοτε έτους.
Οι προβλέψεις του πολυνομοσχεδίου γυρίζουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση πολλές δεκαετίες πίσω. Για το Δήμο Βόλου και τα νομικά του πρόσωπα είναι δύσκολο ακόμη να προβλέψουμε τις συνέπειες. Σίγουρα γκρεμίζονται πολλά απ' όσα με τιτάνια προσπάθεια προσπαθούμε να κτίσουμε εδώ και δύο περίπου χρόνια. Η Δημοτική Αρχή δηλώνει τη στήριξη και την αλληλεγγύη της προς τους εργαζομένους στο Δήμο και τα νομικά του πρόσωπα. Η υπεράσπιση των Δήμων θα πρέπει να αποτελέσει, πρώτα και κύρια, υπόθεση της κάθε τοπικής κοινωνίας και αυτό το στοιχείο δεν θα πρέπει ποτέ να αγνοείται στις μορφές αγώνα που επιλέγονται.
Η ευθύνη της κυβέρνησης είναι ιστορική. Όπως ιστορική είναι και η ευθύνη των οργάνων της Αυτοδιοίκησης, της ΚΕΔΕ και της Ένωσης Περιφερειών. Οφείλουμε όλοι μαζί να υπερασπιστούμε την αλήθεια, το έργο μας και τη συμβολή μας στην εθνική προσπάθεια. Οφείλουμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, ώστε να φυλάξουμε ψηλά στη συνείδηση των συμπολιτών μας την Αυτοδιοίκηση. Για να μην είμαστε εμείς εκείνοι που θα κλείσουμε τις κοινωνικές δομές των Δήμων, εκείνοι που θα διαλύσουμε τις ανάσες Αθλητισμού και Πολιτισμού, εκείνοι που θα διαμορφώσουμε υπέρογκα δημοτικά τέλη σε αυτή τη ζοφερή περίοδο. Η αντίδραση πρέπει να είναι σθεναρή, ενωτική και με ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου